برومند سلیمان، سیده آزاده، صالحی، شیوا و عباسی ابیانه، نوشین (1401). بررسی تأثیر آموزش مراقبت معنوی بر کیفیت زندگی حرفهای پرستاران بخشهای مراقبت ویژه. آموزش پرستاری، ۱۱ (۶)، ۳۵-۲۴.
بحرینیان سید عبدالمجید، خانجانی سجاد، مسجدی آرانی عباس (1395). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد بر فرسودگی شغلی پرستاران. نشریه طب انتظامی، 2(5)، 152-143.
تابع بردبار، فریبا، اسماعیلی، معصومه و آزاد، رضا (1401). پیشبینی فرسودگی روانشناختی معلمان براساس کیفیت زندگی و درگیری شغلی در دوران پاندمی کرونا در شهرستان مرودشت. فصلنامه علمی روانشناسی کار، 1(2)، 61-70.
حاجی نقی طهرانی، فاطمه، صابری، هایده و باقری، نسرین (1401). اثر بخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی و انعطافپذیری شناختی مادران کودکان مبتلا به اوتیسم. نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری، 9(1)، 41-51.
حسینی، زهرا، دادی پور، سکینه، آقاملائی، تیمور، صفری مراد آبادی، علی و قنبرنژاد، امین (1396). بررسی همبستگی خودکارآمدی با سلامت روان پرستاران. مجله پرستاری و مامایی، ۱۵ (۱۲)، ۹۳۰-۹۲۱
حلوایی پور، زهره و نصرت آبادی، مهدی (1393). سلامت روان و ارتباط آن با فشار روانی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در سال تحصیلی 93-92. سلامت جامعه، 8(1), 45-54.
جودکی، زینب محمدزاده، شهلا و صالحی، شیوا (1398). ارتباط بین رضایت شغلی و کیفیت زندگی پرستاران بیمارستانهای آموزشی خرمآباد، سال1398. نشریه آموزش پرستاری، 8(5), 25-32.
ذوالقدر، راضیه و رحیم پور، رزاق (1400). وضعیت سلامت عمومی و سلامت روان پرستاران بیمارستانهای شهرستان لارستان در سال 1399. مجله سلامت و مراقبت، 23(2), 145-155.
ربیعی، محمد، صالحی، رضوان، کرمی بروجنی، مرضیه و کاوه فارسانی، ذبیح الله (1401). اثربخشی مشاورۀ گروهی شادمانی فوردایس بر فرسودگی شغلی بهورزان. فصلنامه علمی روانشناسی کار 1(2)، 37-46
رحیم آقایی، فلورا، حاتمی پور، خدیجه و عاشوری، جمال (1396). تاثیر طرحواره درمانی گروهی بر کاهش علائم افسردگی و افزایش کیفیت زندگی پرستاران. آموزش پرستاری، ۶ (۳)، ۲۳-. ۱۷
سرشار، سهیل، رافضی، زهره و رستمی مالخلیفه، رسول (1401). نقش تعدیلگری خود ارزشیابیهای محوری دررابطه بین انواع کار هیجانی و فرسودگی شغلی در پرستاران بیمارستانهای خرم آباد. فصلنامه علمی روانشناسی کار 1(1)، 67-79
عبدالرزاق نژاد، مهدی، نخعی، مهدی و میری، محمدرضا (1399). بررسی رابطه هوش معنوی و کیفیت زندگی در پرستاران بیمارستانهای آموزشی بیرجند. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 27(3), 301-307.
عبدالمجید، بحرینیان، خانجانی، سجاد و مسجدی، عباس (1395). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد بر فرسودگی شغلی پرستاران. فصلنامه طب انتظامی، (17)، 143-152.
فیروزکوهی مقدم، بیتا، ثناگوی محرر، غلام رضا و شیرازی، محمود (1401). بررسی تاثیر آموزش پذیرش و تعهد بر فرسودگی و انگیزش شغلی کارکنان سازمان تامین اجتماعی. نشریه علمی رویش روانشناسی، 11(4), 121-132.
فتح اله زاده، نوشین، رستمی، مهدی، دربانی، سید علی، کارازه، شیلا (1397). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کیفیت زندگی و رضایتمندی زناشویی مادران خانهدار. رویش روانشناسی، ۷ (۷)، ۳۲-۱۷.
کوهی کمالی، شیوا، پورشریفی، حمید، سوداگر، شیدا و عشایری، حسن (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی زنان نابارور. سلامت جامعه 15(4) 46-57.
گلستانیفر، سروش و دشت بزرگی، زهرا (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی، سلامت روانشناختی و امید به زندگی سالمندان مبتلا به افسردگی غیربالینی. روانشناسی پیری 6(3)، 191-203
مختاری, محمدحسین (1400). تأثیر هوش معنوی بر سلامت روان: مطالعهای در بین پرستاران زن بیمارستانهای استان مازندران. مطالعات فقهی حقوقی زن و خانواده. 4(8)، 57-83
مولائی، بهنام، ندرمحمدی، مهریار، مولوی، پرویز، آذرکلاه، آنیتا، شارعی، آیسان و علیزاده، جابر (1399). نقش هوش معنوی و رضایت از زندگی در سلامت روان پرستاران. مجله پژوهش پرستاری ایران، 15(6), 47-55.
Adamopoulos, I. P., & Syrou, N. F. (2022). Associations and correlations of job stress, job satisfaction and burn out in public health sector. European Journal of Environment and Public Health, 6(2), em0113.
Artz, B., Kaya, I., & Kaya, O. (2022). Gender role perspectives and job burnout. Review of Economics of the Household, 20(2), 447-470.
Capone, V., & Petrillo, G. (2020). Mental health in teachers: Relationships with job satisfaction, efficacy beliefs, burnout and depression. Current Psychology, 39(5), 1757-1766.
Dindo, L., Van Liew, J. R., & Arch, J. J. (2017). Acceptance and commitment therapy: a transdiagnostic behavioral intervention for mental health and medical conditions. Neurotherapeutics, 14, 546-553.
Fang, S., & Ding, D. (2020). The efficacy of group-based acceptance and commitment therapy on psychological capital and school engagement: A pilot study among Chinese adolescents. Journal of contextual behavioral science, 16, 134-143.
Finnes, A., Ghaderi, A., Dahl, J., Nager, A., & Enebrink, P. (2019). Randomized controlled trial of acceptance and commitment therapy and a workplace intervention for sickness absence due to mental disorders. Journal of occupational health psychology, 24(1), 198.
Flaxman, P. E., Bond, F. W., & Livheim, F. (2013). The mindful and effective employee: An acceptance and commitment therapy training manual for improving well-being and performance. New Harbinger Publications.
Gaupp, R., Walter, M., Bader, K., Benoy, C., & Lang, U. E. (2020). A two-day acceptance and commitment therapy (ACT) workshop increases presence and work functioning in healthcare workers. Frontiers in psychiatry, 11, 861.
Han, A., & Kim, T. H. (2022). Efficacy of Internet-Based Acceptance and Commitment Therapy for Depressive Symptoms, Anxiety, Stress, Psychological Distress, and Quality of Life: Systematic Review and Meta-analysis. Journal of Medical Internet Research, 24(12), e39727.
Han, J., Zhang, L., Liu, Y., Zhang, C., Zhang, Y., Tang, R., & Bi, L. (2022). Effect of a group‐based acceptance and commitment therapy programme on the mental health of clinical nurses during the COVID‐19 sporadic outbreak period. Journal of Nursing Management, 30(7), 3005-3012.
Harris, R. (2019). ACT made simple: An easy-to-read primer on acceptance and commitment therapy. New Harbinger Publications.
Khatatbeh, H., Pakai, A., Al‐Dwaikat, T., Onchonga, D., Amer, F., Prémusz, V., & Oláh, A. (2022). Nurses’ burnout and quality of life: A systematic review and critical analysis of measures used. Nursing Open, 9(3), 1564-1574.
Larsson, A., Hartley, S., & McHugh, L. (2022). A randomised controlled trial of brief web-based acceptance and commitment Therapy on the general mental health, depression, anxiety and stress of college Students. Journal of Contextual Behavioral Science, 24, 10-17.
Lee, N., & Lee, H. J. (2020). South Korean nurses’ experiences with patient care at a COVID-19-designated hospital: Growth after the frontline battle against an infectious disease pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(23), 9015.
Li, H., Wong, C. L., Jin, X., Chen, J., Chong, Y. Y., & Bai, Y. (2021). Effects of Acceptance and Commitment Therapy on health-related outcomes for patients with advanced cancer: A systematic review. International Journal of Nursing Studies, 115, 103876.
Lundström, S., Jormfeldt, H., Hedman Ahlström, B., & Skärsäter, I. (2020). Mental health nurses’ experience of physical health care and health promotion initiatives for people with severe mental illness. International journal of mental health nursing, 29(2), 244-253.
Maharaj, S., Lees, T., & Lal, S. (2019). Prevalence and risk factors of depression, anxiety, and stress in a cohort of Australian nurses. International journal of environmental research and public health, 16(1), 61.
mahmoudfakhe, H., Hasanzadeh, N., & Shiri, H. (2023). The effectiveness of acceptance and commitment therapy on Feelings of Inferiority, fear of body image, and feeling of self-worth in cosmetic surgery applicants. Journal of Research in Psychopathology, (), -. doi: 10. 22098/jrp. 2023. 11868. 1148.
Montaner, X., Tárrega, S., Pulgarin, M., & Moix, J. (2022). Effectiveness of acceptance and commitment therapy (ACT) in professional dementia caregivers burnout. Clinical gerontologist, 45(4), 915-926.
Rauwenhoff, J. C., Bol, Y., Peeters, F., van den Hout, A. J., Geusgens, C. A., & van Heugten, C. M. (2022). Acceptance and commitment therapy for individuals with depressive and anxiety symptoms following acquired brain injury: A non-concurrent multiple baseline design across four cases. Neuropsychological rehabilitation, 1-31.
Reeve, A., Tickle, A., & Moghaddam, N. (2018). Are acceptance and commitment therapy-based interventions effective for reducing burnout in direct-care staff? A systematic review and meta-analysis. Mental Health Review Journal, 23(3), 131-155.
Shi, Y., Yu, H., Miao, J., & Wang, L. (2021). Application of the Nursing Model Based on Acceptance and Commitment Therapy (ACT) in Improving Mental Health and Quality of Life after Colorectal Cancer Drug Chemotherapy. Journal of Oncology, 2021.
Sterling, M. (2011). General health questionnaire–28 (GHQ-28). Journal of physiotherapy, 57(4), 259.
Thompson, E. M., Destree, L., Albertella, L. & Fontenelle, L. F. (2021). Internet-based acceptance and commitment therapy: a transdiagnostic systematic review and meta-analysis for mental health outcomes. Behavior Therapy, 52(2), 492-507.
Towey-Swift, K. D., Lauvrud, C., & Whittington, R. (2022). Acceptance and commitment therapy (ACT) for professional staff burnout: a systematic review and narrative synthesis of controlled trials. Journal of Mental Health, 1-13.
Viskovich, S., & Pakenham, K. I. (2018). Pilot evaluation of a web‐based acceptance and commitment therapy program to promote mental health skills in university students. Journal of Clinical Psychology, 74(12), 2047-2069.
Wang, Y., & Chen, H. (2022). Are human resource managers with good listening competency more likely to avoid job burnout?. BMC Public Health, 22(1), 1-13.
Witlox, M., Kraaij, V., Garnefski, N., Bohlmeijer, E., Smit, F., & Spinhoven, P. (2022). Cost-effectiveness and cost-utility of an Acceptance and Commitment Therapy intervention vs. a Cognitive Behavioral Therapy intervention for older adults with anxiety symptoms: A randomized controlled trial. Plos one, 17(1), e0262220.
Wu, G., Hu, Z., & Zheng, J. (2019). Role stress, job burnout, and job performance in construction project managers: the moderating role of career calling. International journal of environmental research and public health, 16(13), 2394.
Wu, G., Wu, Y. Li, H., & Dan, C. (2018). Job burnout, work-family conflict and project performance for construction professionals: the moderating role of organizational support. International journal of environmental research and public health, 15(12), 2869.